Novoroční předsevzetí : zhubnu! :)

 

Přeji vám hodně chuti a sil změnit váš životní styl !!! S úctou Zdeňka

Existují doporučované postupy, jak trvale změnit životní styl, ale prakticky žádný není univerzální. Změnit životní styl vyžaduje nejen velké úsilí, ale také velkou motivaci. Není žádné pravidlo, které by fungovalo u každého.

Častou příčinou nadváhy a obezity je nepravidelný režim stravování, nadměrný příjem energie ve stravě, nebo naopak paradoxně držení přísných diet a celkově nevyvážený jídelníček.

Podívejte se pravdivě na to, co jíte – zapisujte si celý týden či dva vše co sezobete a vypijete. Zapisujte si jídlo okamžitě poté, co jej sníte. Mnohdy jen toto zjištění vás donutí upravit jídelníček. Zapište si také čas, kdy dané jídlo konzumujete, protože nevhodná doba je brzdou v hubnutí. V ideálním případě zapisujte i hmotnost potravin. 

Určitě vám nad „zápisníkem“ dojde, kde děláte chybu, odstraňte ji, buďte štíhlejší a zdravější.

Kdyby se vám samotným nedařilo, jsem tu pro vás!

Nejvhodnějším ukazatelem úspěšného hubnutí je pozvolný pokles tělesné hmotnosti  (tuku) a úbytek centimetrů při měření obvodů těla. I zde ale respektujte určitá pravidla.

Jak se správně zvážit?

Važte se jen 1 – 2x týdně, nejlépe za stejných podmínek a na stále stejné váze. Například v neděli ráno před snídaní, pouze ve spodním prádle a po vyprázdnění. Výsledky si zaznamenávejte a pozorujte změny.

Jak se správně změřit?

Sledujte především obvod pasu a boků. Obvod boků se měří pomocí krejčovského metru v místě největšího vyklenutí hýždí a obvod pasu uprostřed vzdálenosti mezi spodním okrajem dolního žebra a hrotem kosti kyčelní. Údaj o obvodu pasu je přímým ukazatelem nahromadění viscerálního tuku a má nejvyšší výpovědní hodnotou o rizikovosti rozvoje řady onemocnění, jako např. vysokého krevního tlaku, cukrovky apod.

Jaký obvod pasu je rizikový?

Podle obvodu pasu rozlišujeme rozložení tuku v těle a tím i typ obezity na androidní (mužský) – typ jablko a gynoidní (ženský) – typ hruška.

Žena

Zvýšené riziko ≥ 80 cm

Vysoké riziko ≥ 88 cm

Muž

Zvýšené riziko ≥ 94 cm

Vysoké riziko ≥ 102 cm